★★... ببین چه خبره ...★★

بازی ، دلنلود ، رایگان ، فیلم ، کمدی ، اوباما ، شهرها ، کشورها ، کامپیوتر ، رایانه ، جک ، اس ام اس ، لطیفه ، عاشقانه ، عارفانه

★★... ببین چه خبره ...★★

بازی ، دلنلود ، رایگان ، فیلم ، کمدی ، اوباما ، شهرها ، کشورها ، کامپیوتر ، رایانه ، جک ، اس ام اس ، لطیفه ، عاشقانه ، عارفانه

♥♦ نامه ای به چامسکی ♦♥

 

داستان زیبای نامه ای به چامسکی 

  

از سری داستان های نامتعارف و سخت مفهوم 

 

منبع : 

کتاب در جستجوی صبح ، در جاده های مه آلود 

 

به ادامه ی مطلب مراجعه کنید ... 

 

 

 

 

نیمه ی دوم فروردین 

صبح آدینه 

پشت پنجره : دو قمری 

صدای فریاد یک کودک 

از خانه ی همسایه 

قمری ها پرواز می کنند 

پنجره را باز می کنم : 

نسیمی ملایم ، آفتابی دل انگیز 

پشت میز تحریر می نشینم 

و شروع به خواندن می کنم : 

مقاله ای از یک نویسنده ی روسی 

درباره ی داستان ((مسخ)) 

در حین خواندن به پنجره نگاه می کنم ، 

شاید قمری ها بازگشته باشند 

می بینم پیچکی 

از پنجره وارد اتاق می شود ، 

به سوی من می خیزد 

و دور کمرم حلقه می زند 

 

پیچک 

این نام را چندبار تکرار می کنم 

واژه ، نخست در دهانم 

و سپس در ذهنم جا به جا می شود 

از خود می پرسم : 

چرا پیچک ؟ 

چرا نام این گیاه پیچک است ؟ 

چرا مار نیست ؟ 

چرا ریسمان نیست ؟ 

چرا تا این حد اسیر واژه ها ؟ 

چرا از چنگ آنها نمی گریزیم ؟ 

 

دیگر با مردم حرف نمی زنم 

کسی زبان مرا نمی فهمد 

واژ] هایم تغییر شکل داده اند ، 

مسخ شده اند ، 

مانند قهرمان داستان ((مسخ)) 

 

مدتی است که به آلاسکا آمده ام 

و احساس می کنم که آزادم 

هر روز صبح 

پنگوئن ها را گرد خود جمع می کنم 

و با آنها 

با زبانی که خود ، آن را ساخته ام ، 

سخن می گویم 

آنها زبان مرا درک می کنند 

حتی یکی از آنها پیشنهاد می کند 

نامه ای به ((چامسکی)) بنویسیم 

و او را از نتیجه ی کارم آگاه کنم 

من پیشنهاد او را می پذیرم ، 

اما آیا زبان شناش بزرگ 

سخنان مرا درک خواهد کرد ؟ 

باید آزمایش کنم 

نظرات 1 + ارسال نظر
مریم پنج‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 02:34 ب.ظ http://www.soutak.blogsky.com

سلام
مرسی بهم سر زدی
قالبتم خیلی خوشکله داری پیشرفت میکنیا کلک
من آپم بیا
یا علی

ممنون عزیزم
حتما بهت سر می زنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد